By dane osobowe były bezpieczne, konieczne jest odpowiednie zabezpieczenie systemów informatycznych wykorzystywanych do ich przechowywania. Ma to kluczowe znaczenie w czasach, gdy tak łatwo jest paść ofiarą ataku hakerskiego i złośliwego oprogramowania. Z pomocą przychodzą testy penetracyjne, które sprawdzają podatność na ataki i uszkodzenia “z zewnątrz” oraz ukazują braki i wady oprogramowania. Systematyczne stosowanie testów umożliwi monitorowanie poziomu bezpieczeństwa i wprowadzanie odpowiednich na dany moment rozwiązań.
Rodzaje testów penetracyjnych
Testy penetracyjne są prowadzone przez doświadczonych specjalistów. Umożliwiają one zweryfikowanie stanu bezpieczeństwa sieci i systemu informatycznego wraz z wchodzącymi w jego skład aplikacjami. Najważniejszym elementem testów penetracyjnych jest raport, który przedstawia braki i sugerowane metody ich eliminacji. Wpłynie to na podjęcie działań zwiększających bezpieczeństwo organizacji i jej klientów oraz partnerów. Wyróżnić można następujące typy testów:
- testy penetracyjne styku z Internetem,
- testy penetracyjne sieci wewnętrznej,
- testy serwisów internetowych i aplikacji,
- testy bezpieczeństwa aplikacji mobilnych,
- analizę konfiguracji systemów operacyjnych.
Kiedy warto skorzystać z testów penetracyjnych?
Testy penetracyjne przeznaczone są nawet dla organizacji, którym wydaje się, że podjęły wszystkie kroki mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa. Skorzystać z nich mogą osoby posiadające wykwalifikowane zespoły IT oraz korzystające z usług zewnętrznych specjalistów. Choć odpowiadają oni za zabezpieczanie danych, warto regularnie weryfikować, czy w systemy zabezpieczające nie wdały się pewne niedoskonałości.
Jakie korzyści niesie korzystanie z testów penetracyjnych?
Testy penetracyjne pozwalają w łatwy sposób określić, czy dane aplikacje lub infrastruktura wykazują podatność na niebezpieczeństwa. Dzięki temu można w porę wyeliminować luki. Osoby zarządzające organizacją będą więc spokojniejsze, a dodatkowo korzystanie z zabezpieczeń wpłynie pozytywnie na wizerunek firmy.
Źródło: https://www.isecure.pl/