poniedziałek
20
Luty
2017
eCommerce

Logo – proces projektowania od strony klienta

W poprzednim artykule dowiedzieliśmy się, że logo jest ważnym elementem wizerunku firmy, dzisiaj zastanowimy się, jak stworzyć genialne logo. Właściciele firm dzielą się na dwie grupy: na tych, co wiedzą co chcą i tych mniej zdecydowanych, którzy wolą powierzyć projektowanie logo specjalistom. Jeżeli jesteś osobą, która ma gotowy pomysł w głowie, ale nie masz umiejętności, by go wykonać to nie szukaj agencji kreatywnej. Szkoda Twojego czasu i pieniędzy. Znajdź osobę, która umie obsługiwać program graficzny i Twoją wizje wcieli w życie, tym samym zaoszczędzisz czas i pieniądze. Jeżeli zdajesz sobie sprawę, że potrzeba Ci dobrego projektu, a sam nie masz na niego pomysłu, ani umiejętności to powierz to zadanie ludziom specjalizującym się w tym fachu. Jednocześnie musisz zdawać sobie sprawę, że proces projektowania i wymyślania idei musi potrwać trochę czasu.

Stwórzmy brief

Pierwsza faza projektu to stworzenie briefu projektowego, więc bądź przygotowany na długą listę pytań. Projektant musi poznać Cię, Twoje oczekiwania i profil działalności twojej firmy. Jeżeli zdajesz się na eksperta musisz mu zaufać, nie możesz mówić co ma robić. A jeżeli pojawią się niejasności podczas projektowania to obydwie strony będą mogły odwołać się do tego wpisu.

Poznajmy się wzajemnie

Bardzo ważne jest, żebyście dobrze się poznali. Czy sposób pracy dwóm stronom odpowiada i jak będzie przebiegała współpraca. Dla projektanta ważne są nie tylko podstawowe informacje, takie jak nazwa firmy i czym się zajmuję, ale także jej historia powstania. Czego oczekuje po stworzeniu nowego wizerunku oraz kiedy planowany jest ostateczny termin zakończenia prac. Jaki jest budżet i jakie firma ma obawy związku z nowo projektowanym logo. Na typ etapie każdy szczegół może być istotny.

Pomysły i szkice koncepcyjne

Po stworzeniu założeń do projektu kolejną rzeczą, na którą czekasz to pierwsze pomysły i szkice koncepcyjne. Dzięki temu będziesz czuł się bezpieczniej, że wszystko idzie w dobrą stronę, zanim otrzymasz zamierzony efekt. Nie oczekuj od projektanta piętnastu różnych koncepcji. Oczywiście, że dobrze mieć wybór- naprawdę trzy pomysły Ci wystarczą. Pewnie przeszła Ci myśl, że przez umówiony czas dostałeś tylko tyle?! Pod tymi trzema pomysłami kryje się wiele szkiców, rozmyślań i własnych badań projektanta na temat konkurencji. Jeżeli się zastanawiasz, którą koncepcje wybrać to chciałbym Cię przestrzec przed pytaniem się o radę osób postronnych, możesz trafić na osoby, które się nie znają na projektowaniu graficznym, albo nie rozumieją profilu działalności Twojego przedsiębiorstwa. W razie własnych wątpliwości wróć do briefu i poradź się swojego eksperta.

Końcówka

Teraz już została ostatnia prosta, jeszcze tylko parę poprawek i Twojego logo skończone! Wspaniale by było, gdybyś otrzymał od razu księgę znaku. Gdzie były, bo m.in. opisane jak poprawnie stosować logo w wersji kolorowej, czarno białej, a także jaka może być najmniejsza użyta jego wielkość. Warto się zapytać na samym początku współpracy, w jakiej formie otrzymasz gotowy projekt. Nie zapomnij poprosić o wersję wektorową, czyli taką, która będziesz mógł użyć w każdej wielkości bez utraty jej jakości.

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn