05 / 02 / 2015 Marketing

Jaki jest najlepszy dzień na wysłanie maili do klientów?

Większości osób termin e-mail marketing kojarzy się z szeroko pojętym SPAM-em, który codziennie trafia na nasze skrzynki pocztowe. Jest w tym trochę prawdy,  natomiast z drugiej stron, jak pokazują ostatnie badania przeprowadzone przez IIBR na zlecenie Wirtualnej Polski, najpopularniejszą formą kontaktu zarówno ze znajomymi jak i w kontaktach biznesowych jest nadal eemail.

badanie-email

Te wyniki zachęciły mnie do poszukania informacji, badań oraz znalezienia odpowiedzi na pytanie: „jaki jest najlepszy dzień i godzina na wysyłanie maili do potencjalnych / obecnych klientów, zachęcając ich do dokonania zakupu w Twoim e-sklepie, lub skorzystania z Twojej oferty?”

W trakcie moich poszukiwań trafiłem na badania przeprowadzone przez firmę MarketingSherpa. Poniżej prezentuję graf przestawiający wykres zależności efektywności mailingu w poszczególnych dniach tygodnia. Badanie zostało przeprowadzone na liczbie ponad 1000 respondentów.

badanie-email

Przyglądając się bliżej powyższym wynikom można zauważyć, jak duży rozrzut efektywności panuje w poszczególnych dniach tygodnia. Opierając się na zebranych danych można zauważyć, że najgorszym dniem na wysyłanie maili jest niedziela, a najlepszym wtorek i środa. Zdecydowanie pokrywa się to z moimi obserwacjami.

Nie powinniśmy oczywiście traktować powyższych wyników jak uniwersalny klucz. Dlaczego? Odpowiedzią jest rzeczywistość. Każda branża jest specyficzna i rządzi się odrębnymi zależnościami, dlatego też wyłączenie gruntowane testy z klientami pozwalają ocenić jaki jest właściwy dzień na wysyłkę maili tak, aby miały one jak największą skuteczność best task manager software. Dane przedstawione powyżej można traktować bardziej jako pewnego rodzaju filtr, które dni można wykluczyć i w jakich szukać jak największej konwersji prowadzonej akcji email marketingowej.

Pojawia się w takiej sytuacji pytanie, jaki jest pierwszy krok jaki powinna wykonać firma działająca np. w sektorze wyspecjalizowanych usług IT, kierowanych do managerów, dyrektorów, członków zarządów, tak aby jej kampania produktowo-marketingowa odniosła jak największy sukces i osiągnęła jak najwyższy współczynnik konwersji?

badanie-email

Zawsze pierwszym krokiem, zanim uruchomi się daną kampanię, jest dokładne sprawdzenie kiedy, do kogo i o których porach w ciągu dnia w danych firmach należy przesłać wiadomości, by uzyskać najwyższy współczynnik otwarć i kliknięć. Aby zebrać tak dokładne dane, niezbędne staje się w tym momencie zintegrowanie systemu mailingowego z narzędziami analitycznym z których uda nam się wyciągnąć wiele przydanych informacji, np. o ilości odrzuconych mail, otwartych, klikniętych itp.

Co ciekawe, jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych przez firmę MarketingSherpa, która przeprowadziła taką analizę dla jednej z firm sektora usług IT, najwięcej maili czytanych przez managerów i dyrektorów działów IT jest w niedziele między 7 a 9 rano. Wynik ten jest szokujący. Jeśli mielibyśmy opierać się na ogólnodostępnych wynikach badań, to okaże się, że właśnie w tym okresie istnieje najmniejsza szansa na wysłanie skutecznego email marketingu.

Podsumowanie

Z powyższego przykładu oraz zebranych danych płynie tylko jeden wniosek, nie da się określić uniwersalnych ram czasowych, w których można przeprowadzić skuteczną kampanię marketingową. Wyniki badań ogólnodostępnych mogą podpowiedzieć pewne rozwiązania, ale nie rozwiążą za nas kwestii, kiedy należy wysłać mailing do klientów, by wzrost sprzedaży był jak największy. Tylko wewnętrzne badania oraz testy z własnymi klientami pozwolą wypracować rozwiązanie skrojone idealnie na potrzeby Twojej firmy i osiągnąć pełny sukces w kampanii.

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn