piątek
18
Sierpień
2017
Marketing

Jak polepszyć marketing

Wiele firm boryka się z problemem marketingu, który rzutuje na brak jakiegokolwiek rozwoju, efektów bądź po prostu wydawanie horrendalnych, niespożytkowanych zasobów pieniężnych. Gdzie leży błąd i jak to polepszyć.. od razu mówię, że nie ma złotego środka, ale istnieją pewne twarde zasady, których powinny trzymać się zainteresowane tematem firmy.

Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę

Nie ma dobrego marketingu bez dobrej, zgranej drużyny. I tutaj na wstępie kłaniam się firmom, które szukają idealnego człowieka na poważne stanowisko. Pamiętajcie, że pomimo dużej ilości osób w tym zawodzie, nie każdy z kandydatów będzie nadawał się właśnie do Twojej firmy, mówię na swoim przykładzie, że tematyka firmy ma bardzo duże znaczenie.. i nie będę czuł się komfortowo w wielu branżach.

Warto pomyśleć tez o swoim podejściu do poszukiwanego pracownika, jeżeli maksymalną kwotę jaką możemy zaoferować jest ~2000zł netto, nie oczekujmy cudów. Prawdziwi wyjadacze znają swoją wartość i bardzo dobrze wiedzą ile powinni zarabiać.

Zasada pierwsza, podejdź do tego bardzo poważnie.. a jeżeli tego nie zrobisz nie oczekuj wielkiego rezultatu.

Czasami trzeba stracić aby zyskać

To jest kolejny podpunkt naszej podróży, jestem bardzo sceptycznie nastawiony do firm, które starają się osiągnąć duży wynik najlepiej za darmo. Domyślacie się pewnie, że mam na myśli kwoty zasilające dział marketingu, tak.. ustal odpowiedni budżet i pozwól działać ludziom, Ty zaś kontroluj wyniki i ich poczynania. Na szczęście nie zawsze chodzi tylko o pieniądze (i chwała temu!) zdarzają się też wpadki, stracone roboczogodziny, dni bez większego sukcesu, tak to już bywa. Jednak jeżeli drużyna jest odpowiednio zmotywowana to fali walecznych dni, przyjdzie w końcu ten, w którym oboje będziecie zadowoleni.

Podchodź realnie do sprawy

Wiadomą sprawą jest, że każda z firm marzy o kampaniach na poziomie Coca-Coli niestety nie każdy może sobie na to pozwolić. Podchodź do sprawy realnie, nie wymyślaj nie wiadomo jakiego progu a później nie rób tego zadania na „odwal się” aby tylko zostało zakończone. Źle spożytkowane pieniądze to strata dla firmy, a źle zorganizowana kampania rzutuje na cały wizerunek.. czasami warto sobie po prostu dać na wstrzymanie i odpuścić.

Ufaj swoim kompanom

Obdarz ich zaufaniem, to przecież Twoja drużyna. Pozwól im działać i przestań kontrolować, bo oni są specjalistami a nie Ty. Twoim zadaniem jest stawiać wymagania, otrzymywać wyniki i nie przestać się przejmować ów zagadnieniem.

Zbieraj wyniki i nie poddawaj się

Tak, po prostu!

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn