12 / 03 / 2015 eCommerce

Google polubi bardziej strony przyjazne użytkownikom smartfonów i tabletów

W algorytmie wyszukiwarki Google pojawiają się bardzo ważne zmiany.

Google w jednym z ostatnich komunikatów prasowych (http://googlewebmastercentral.blogspot.co.nz/2015/02/finding-more-mobile-friendly-search.html) poinformował, że dnia 21.04.2015 zostanie wprowadzony nowy algorytm wyszukiwania. Jego działanie będzie polegało na promowaniu stron internetowych, w tym e-sklepów, które są dostosowane do użytkowania z poziomu smartfona i tabletu.

W praktyce oznacza to, że te strony internetowe, które nie będą posiadały wersji RWD (http://sellbetter.pl/responsive-design-dlaczego-to-najlepsza-opcja-dla-ciebie-i-jak-zrobic-to-dobrze/) lub dedykowanych mobilnych wersji, mogą spodziewać się spadku w wynikach organicznych Google.

Co ważne, te zmiany zostaną wprowadzone w tym samym czasie na całym świecie.

Już w zeszłym roku pisałem tutaj, że liczba użytkowników odwiedzających platformy e-Commerce z poziomu urządzeń mobilnych przekroczyła 50%. Nie dziwi więc fakt, że Google chce ułatwić klientom dokonywanie zakupów i przeglądanie stron promując rozwiązania przyjazne użytkownikom mobilnym.

Jak przygotować się na te zmiany?

Jeśli posiadasz stronę firmową lub platformę e-Commerce, to Google przygotował narzędzia, które pozwolą określić jak jesteś przygotowany na nadchodzące zmiany i na tej podstawie zasugerować zmiany które muszą zostać wprowadzone. Nie mamy tutaj do czynienia z sytuacją, kiedy gigant z Moutain View wprowadza zmiany i pozostawia użytkowników samych sobie. Google daje każdej firmie możliwość dostosowania się do zmian poprzez narzędzia i poradniki, takie jak:

  1.     Witryna przyjazna użytkownikom mobilnym – przewodnik: https://developers.google.com/webmasters/mobile-sites/?hl=pl
  2.     Test sprawdzający przyjazność Twojej platformy dla urządzeń mobilnych: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/
  3.     Dzięki narzędziom dla webmasterów, możesz wygenerować raport o przyjazności Twojej witryny, platformy do obsługi z poziomu urządzeń mobilnych: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-usability?pli=1

Wzrost ruchu w Internecie z poziomu urządzeń mobilnych obserwowany był przeze mnie przez ostatnich kilka lat, a rok 2014 był przełomowy. Z tego też względu doradzałem wszystkim naszym klientom dostosowywanie swoich platform zakupowych i stron firmowych do łatwej i przyjaznej obsługi na urządzeniach mobilnych. Efekty wykonanej przez nas pracy można zobaczyć m.in. na poniższym zrzucie z projektu cabas.pl

cabas

Jeśli masz pytania odnośnie wprowadzanych przez Google zmian, zachęcam do zadawania ich poprzez komentarze, ewentualnie bezpośrednio na adres: t.cymerman@x-coding.pl, ale także do śledzenia bloga Google oraz dyskusji poświęconej wątkowi wprowadzonych zmian: https://productforums.google.com/forum/#!categories/webmasters/mobile?utm_source=wmc-blog&utm_medium=referral&utm_campaign=mobile-friendly

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn