07 / 10 / 2016 eCommerce

Geolokalizacja kompanem twojego biznesu

GPS, korzystamy z niego nadzwyczaj często, zwłaszcza gdy wybieramy się w podróż samochodową do nieznanego nam miasta, bądź podczas pieszych poszukiwań interesującej nas lokalizacji. Wykorzystywanie tego typu technologii może zwiększyć ruch w naszym biznesie, przyczynić się do łatwiejszego zlokalizowania naszej restauracji bądź polepszenia wykonywanych przez nas usług. W dzisiejszym wpisie przygotowałem kilka ciekawych przykładów, w jaki sposób geolokalizacja została już wykorzystana, co może zainspiruje również i Was.

Google Maps i oznaczenie stacji benzynowych

Zacznę od najbardziej z oczywistych przykładów na wykorzystanie geolokalizacji do celów marketingowych. Gdy znajdziemy się w miejscu mało znanym, a bak naszego samochodu będzie wołał o uzupełnienie zapewne pierwszą rzeczą, którą zrobimy będzie zlokalizowanie najbliższej stacji benzynowej, w celu uzupełnienia paliwa. Google Maps oferuje swoim użytkownikom oznaczenie wyżej wspomnianych stacji benzynowych z możliwością bezpośredniej nawigacji do interesującego nas miejsca, oceny placówki, ilości kupujących ze względu na godzinę i wiele więcej.

Geolokalizacja kompanem twojego biznesu (3)

Kto na tym skorzysta?

W mojej opinii profit z aplikacji Google posiadają wszyscy, co mam na myśli:

  • My otrzymujemy darmową aplikację, która z biegiem czasu oferuje coraz to nowe rozwiązania

  • Nie musimy już błąkać się po nieznanym mieście i tracić zbędnego czasu na poszukiwania

  • Stacje benzynowe otrzymują możliwość oznaczenia placówki na mapie i pozyskania potencjalnych klientów dzięki Google Maps

  • Google zaś nabija licznik osób pobierających mapy, zbiera dane i czerpie z tego swoje profity

Ten pierwszy przykład doskonale pokazuje jak jeden projekt związany z geolokalizacją potrafi stać się użyteczną rzeczą, jednoczenie dającą możliwość czerpania korzyści.

Geolokalizacja kompanem twojego biznesu (1)

Pokemony, czyli Pikachu w dziale marketingu

Kto nie zna Pokemonów ręka w górę! Tak samo, jak kreskówka była nie lada szałem w moim dzieciństwie, tak gra podbiła świat w bardzo krótkim czasie. Jak wyglądało wykorzystanie geolokalizacji w tym przypadku? To za chwilkę, najpierw trzy słowa o samej mechanice gry.

Za sprawą naszego smartfona wcielamy się w postać trenera, który kroczy po świecie, łapie kolorowe stworki, i po porządnym wytrenowaniu udaje się do sali treningowej (w grze nazywanej Gym), aby stać się liderem danego miejsca. W słowie Gym tkwi słowo klucz całego interesu, ponieważ są umiejscowione przy muzeach czy pomnikach przyrody. Z połączenia wysoko uczęszczanych miejsc, plus szczęśliwej lokalizacji biznesu pojawiło się mnóstwo promocji i ofert dla wędrujących trenerów.

Co w przypadku gdy nasz biznes znajduje się daleko od sali treningowej? Niestety twórcy gry zablokowali opcje propozycji lokalizacji Gym’u, dlatego będziemy musieli kombinować inaczej, ale głowa do góry, wystarczy, że legendarny Pokemon pojawi się obok nas i efekt będzie.. zresztą zobaczcie sami:

Przygotowałem jeszcze więcej inspiracji, jak można wykorzystywać geolokalizację do swojego biznesu, kolejna porcja zostanie przestawiona w części drugiej. Do usłyszenia!

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn