14 / 10 / 2016 eCommerce

Geolokalizacja kompanem twojego biznesu. Cz. 2

Nadszedł czas na kontynuację tematu, który rozpocząłem w zeszłym tygodniu, jeżeli jeszcze nie zapoznaliście się z pierwszą częścią „Geolokalizacja kompanem twojego biznesu„, zachęcam do lektury, a ja tymczasem rozpoczynam część drugą. Dzisiaj przestawię dwa przykłady, jak wyżej wymieniona opcja może być wykorzystywana przez firmy oraz udostępniona użytkownikom, aby i oni czerpali z tego korzyść.

Facebook, meldowanie się może pomóc

Portale społecznościowe są miejscem, gdzie możemy kontaktować się ze znajomymi, zabijać czas przeglądając ciekawe profile, wyrażać swoje zdanie, a także promować swój biznes. Tutaj warto przedstawić zależność, że bez biznesu nie ma konsumenta, a bez konsumenta nie ma biznesu. Dodajmy do tego wszystkiego szczyptę geolokalizacji i mamy kolejną opcję na promocję swojej firmy.

Może nie wszyscy, ale cześć użytkowników Facebooka „check’uje” się w miejscu, które wyjątkowo im się spodobało bądź jest na tyle popularne, że wywoła nie lada dyskusje wśród znajomych. Co my jako właściciele, weźmy za przykład hotel:

  • Jeżeli posiadamy fanpage, to „checkujący” gość może zwiększyć ilość fanów

  • Informacja o naszym hotelu dotrze do potencjalnych klientów

  • Zadowolony użytkownik zwiększy postrzeganie naszego biznesu

  • Może zaistnieć efekt viralu, jeżeli post zostanie skomentowany, udostępniony bądź polubiony

Pomysły na wykorzystanie geolokalizacji (2)

Przyjemne z pożytecznym, czyli MPK Wrocław ulepsza komunikację miejską

Jako że piszemy własnie z Wrocławia, ten przykład będzie przedstawiony z życia codziennego. Korzystając z komunikacji miejskiej na pewno trafiliście na wyświetlacz, który informuje w jakim czasie przyjedzie np. tramwaj linii 31. To wszystko dzięki geolokalizacji, czyli zamontowanym czujnikom GPS w komunikacji miejskiej oraz przesyłanie sygnału do systemu, który określa odległość od danego przystanku i szacunkowy czas dotarcia.

Ta opcja ma jeszcze jedno udogodnienie, jeżeli mieszkamy w części miasta, gdzie MPK Wrocław nie dotarło z budową tablic, do przystanku jest daleko a korki często opóźniają przyjazd naszego autobusu, możemy śmiało skorzystać z aplikacji mobilnej oraz opcji na stronie internetowej. Wskaże nam dany pojazd na mapie, a my będziemy mogli ocenić czy warto wybrać na przystanek już teraz czy może jeszcze mamy czas na poranna herbatę.

Pomysły na wykorzystanie geolokalizacji (3)

Jak już wiecie, geolokalizacja nie jedno na imię, i nie wiąże się tylko z nawigacją w naszym telefonie, przykładów jest wiele, jeden ciekawszy od drugiego, ale tak naprawdę to od Was zależy, jak to wykorzystacie i jaki profit przyniesie. To nie koniec naszej podróży z geolokalizacją, kolejną część napisze Kamil i skupi się bardziej na technicznych aspektach tematu.

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn