26 / 05 / 2017 eCommerce

Dlaczego warto założyć sklep internetowy?

Dla wyjadaczy z branży e-Commerce dzisiejszy temat będzie wydawał się błahy i zgadzam się z tym w 100%, jednak empatia nie pozwała mi zapomnieć o ludziach, którzy są na początku swojej kariery i zastanawiają się w jakim kierunku podążać. Wiele z nich myśli o stworzeniu biznesu powiązanego ze sprzedaż rzeczy wszelakich. Czy to własna marka ubrań, elektronika, akcesoria do smartfonów etc. Jedną z najtrudniejszych do stworzenia wymarzonego biznesu jest walka z przeciwnościami a dokładnie pokonanie samego siebie i wyleczenie się ze strachu, który przeszkadza racjonalnie myśleć i zrobić pierwszy krok w ów kierunku.

Jedną z motywacji i zachęcania do działania jest przedstawienie plusów danego przedsięwzięcia, a ja skupię się na e-sklepach. Zatem, dlaczego warto otworzyć sklep internetowy?

Niższa bariera wejścia

Wiadomą sprawą jest założenie swojej działalności, ale ten punkt pomińmy – to standard. Posiadanie własnego sklepu internetowego nie wiąże się z przymusem otwarcia stacjonarnego stoiska. Nie musimy inwestować w lokal z dobrą lokalizacją a później obawiać się, czy starczy nam na jego opłacenie. Nie potrzebujemy nawet posiadać własny magazyn, wystarczy, że skorzystamy z dobrodziejstw opcji „dropshipping”, gdzie producent/hurtownik będzie wysłał obrandowany przez nas produkt i to z własnej lokalizacji. My potrzebujemy jedynie platformy sprzedażowej, która będzie jednym z najważniejszych narzędzi do rozpoczęcia przygody z biznesem.

Nieograniczony zasięg sprzedaży

Ulica, dzielnica, miasto, kraj, a nawet kontynent stają się tylko słowami. Zgadzam otwarcie się na zagranicznych konsumentów nie jest czymś wielce łatwym, ale nasz zasięg sprzedaży dzięki internetowej rewolucji staje się nieograniczony. Nie ma większego problemy, aby kapcie z Zakopiańskiego sklepu trafiły do nowego właściciela, który aktualnie popija Bossmana wpatrując się w falę Bałtyku. Jedynym barierą zasięgi jesteśmy my sami, nasze pomysły i podejście do tematu.

Oszczędność pieniędzy i czasu

Już wspomniałem o rachunkach za sklep stacjonarny, więc nie ma konieczności na ponowne powtarzanie. Odpadają nam również koszta związane z trzymaniem dóbr w magazynach. Nie musimy również siedzieć osiem godzin w jednym miejscu. Znaczna część naszych obowiązków może być wykonywana z każdego miejsca za pośrednictwem smartfona czy komputera.

Większa konkurencja

Konkurencja nie ma jedynie na celu przeszkadzać nam w rozwoju naszej firmy. Często jest to główny motywator, aby nasz biznes nie stał w miejscu. Zdrowa konkurencja, uczciwy wyścig to nie lada silnik, który napędza naszą firmę, aby stawał się coraz lepsza. Gorzej jak staniemy w miejscu, zawierzymy swoim przekonaniom i nie wyciągniemy właściwych wniosków, wtedy nasz biznes poleci głęboko do czarnej czeluści i zostanie zapomniany, a my staniemy przed wyborem „gdzie zacząć pracę na etat?”.

Najpopularniejsza forma zakupów

Ten punkt opisze bardzo osobiście, nienawidzę chodzić po sklepach. Jest to dla mnie wielka strata czasu, swoje zakupy, jak większość osób mi znanych robię w internecie. Nie muszę chodzić 2 godziny, aby porównać cenę butów kilku sklepach. Robię to bez ruszania a tym bardziej większego problemu. Posiadanie sklepu internetowego daję tę pewność, że odwiedzające nas osoby chcą być w tym miejscu.

Istnieją portale wspomagające sprzedaż

Początki bywają trudne, nasz e-sklep świeci pustkami a osoba odwiedzająca nasz biznes powinna być witana lampką szampana – tak bywa. Istnieją portale takie jak Ceneo czy Allegro, które za opłatą pomogą nam sprzedać oferowany przez nas towar. Wiadomo, że nie zawsze ta opcja jest rentowna, ale to nasze zadanie aby była.

Wiadomo, że istnieją również minusy, jak i cała masa innych plusów, które można podczepić do tematu zakładania sklepu internetowego. Kolejne punkty pozostawiam Wam i chętnie się dowiem co motywuje a co przeszkadza w prowadzeniu/zakładaniu e-sklepu.

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn